بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Wednesday 28 August 2013

Gaduh Tapi Sweet

Dalam dunia ini apa yang paling indah adalah apabila setiap pasangan menuju alam pernikahan.. Tetapi apa yang paling buruk adalah pergaduhan.. Paling buruk pergaduhan terjadi kerana mulut.. Paling membuahkan kebencian apabila seseorang itu bercakap memerli orang lain... Bukannya berterus terang.. Memang menyakitkan hati.. Bagi sesiapa yang mengamalkan sikap seburuk syaitan laknatullah ini, lebih baik belajar berubah.. Jangan hanya pandai berkata-kata mengenai kebaikan, tetapi tak tahu untuk melakukan.. Alamatnya, memalukan diri sendiri sahaja.. Sebab itu lah ada pepatah mengatakan
" Kerana Mulut Badan Binasa "
So, belajar lah berubah ye..

Fawwaz_Secret kali ini nak sampaikan cerita mengenai suami isteri yang sememangnya bahagia dalam rumah tangga.. Tak kira apa sekalipun masalah yang mereka hadapi sehingga membangkitkan pergaduhan, mereka tetap mesra dan cuba untuk selesaikan masalah dengan baik.. Ubat paling mujarab apabila bergaduh dalam rumah tangga ialah bersama.. Tak kira lah di waktu siang mahupun malam.. Tapi cerita yang FawwazSecret nak sampaikan kali ini agak aneh.. Suami isteri ni bergaduh melalui pesanan ringkas (sms).

Al kisahnya bermula begini ............
Pada suatu malam si suami , dipanggil dengan nama manjanya "abh" keluar berfutsal dengan kawan-kawan. Si isteri ini pula yang diberi gelaran manja "mama" asyik saja menunggu kepulangan suaminya sampai tertidur.. Tepat jam1.30pagi, si suami pulang ke rumah tapi tak kejutkan isterinya sebab dia dalam keadaan migrain yang melampau.. Tapi, bila tepat jam 4.32pagi, si suami kejutkan isterinya lalu mohon maaf sebab tak kejutkan isterinya waktu sampainya di rumah tadi.. Si isteri mula monyok, lalu tidur.. Tak tahu pula monyok si isteri itu dibawa sampai ke siang esoknya.. Bila bersemuka, si isteri hanya senyum dan terus membisu.. Si suami ini pula cuba memujuk tapi tak diendah pun oleh isterinya.. Lama kelamaan, keduanya membisu.. Ego masing-masing tinggi yang amat. Huh!! Ada hati nak bercakap, tapi masing-masing fikir takut silap bercakap nanti, sikap amarah itu makin membara pula.. Lagi susah.. Jadi, membisu keputusan terbaik..

Tengahari adalah masa untuk suami isteri ini sambung kerja.. Sesudah masing-masing sampai di tempat kerja, si suami tiba-tiba rindukan isterinya.. Jadi, si suami menelefon isterinya berkali-kali tapi tak berjawab.. Sehinggakan terdetik sayang si isteri lalu memutuskan mereka untuk bersuara.. Dalam bicara yang baik, tiba-tiba si isteri bersikap ego, lalu mengungkit hal semalam.. Disebabkan si suami tak nak akan pergaduhan, dia putuskan talian telefon.

Beberapa minit kemudian ................. 
( si suami menerima satu pesanan ringkas )
Isteri   : Sebab tuh ma tak mau bercakap.. Jadi macam ni lah..
            Silap ma angkat fon.. Mintak maaf sangat-sangat !!

Tiba-tiba .................. ( pesanan ringkas bertukar kepada doa )
Isteri   : Ya Allah, macam mana aku harus terus membisu dengan orang yang aku
            sayang....
Suami : Ya Allah, bisukanlah orang yang aku sayang dari perkataan2 yang boleh
            membuatkan dia bertambah marah...
            Dan penuhkan serta sejukkan hatinya dengan kemaafan...
            Sesungguhnya sayang Mu Ya Allah lebih banyak pada dia berbanding
            sayang aku pada dia...
            Amin Ya Rabbal A'lamin...
Isteri   : Bukan niat aku membisu pada dia yang aku sayang...
            Ya Allah, bukakanlah mata hati orang yang aku sayang agar celik pada
            sayang yang aku serahkan...
            Pimpinlah orang yang aku sayang dari mengabaikan aku...
            Ingatilah dia untuk meletakkan aku yang utama dalam apa jua yang ingin
            dilakukannya...
Suami : Ya Allah... Hindari dan lindungi lah orang yang aku sayang dari
            nafsu amarah...
            Dan kuatkan lah nafsu 'sex'nya... Aamiiiiiiiinnnn!!!!!
Isteri   : Ya Allah, pelihara lah aku dari melakukan dosa terhadap dia yang
            aku sayang...
            Walaupun sekali kami mohon ampun atas dosa yang kami lakukan...
            Dan sekali itu juga keampunan akan Kau berikan...
Suami : Sesungguhnya amarah itu sifat syaitan...
Isteri   : Ma mintak ampun, abh...
Suami : Abh dah ampunkan setiap kesalahan ma dari mula kita kenal
            sampai ke hari ni...
Isteri   : Ma sayang abah... T_T
Suami : Abh lagi lah sayang ma... ^_^

Dan sekarang, mereka bahagia macam selalu.. Agaknya cerita siapa yang FawwazSecret cuba sampaikan ni.. Hehe.. Sudah pasti cerita dari Mummy Daddy.. Kalau cerita Mummy Daddy tak sweet itu bukan diorang lah.. Hehe.. Agak-agak lah kan, kalau kita alami benda yang sama macam Mummy Daddy, terasa sweet tak ikatan yang ada..?? Pastilah kan..!! Sebenarnya, dari awal lagi FawwazSecret terfikir samada nak ceritakan atau pun tak kisah yang jadi ni.. Sebab ni cerita lama Mummy Daddy.. Masa tuh baru 6bulan diorang bersama.. Biasalah masih baru lagi kan.. Banyak kenangan manis.. FawwazSecret mintak izin dari dorang.. Selepas masing-masing bagi kata setuju, akhirnya FawwazSecret bercerita jugak.

# Kisah Benar # 
# Sabtu, 04 Mei 2013 # 12:17p.m hingga 01:34p.m. #



No comments: