بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Wednesday 4 September 2013

Salam Maaf September

FawwazSecret bagi pihak Mummy Daddy ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf atas segala kesilapan yang telah Mummy Daddy lakukan di luar sana.. Pesanan untuk sesiapa saja yang rajin view blog FawwazSecret ni samada saja suka-suka nak tengok ataupun saja suka-suka nak tambah dosa dengan kutuk-kutuk FawwazSecret.. Terima kasih FawwazSecret ucapkan.. Tak de orang sebaik kamu yang sanggup berikan FawwazSecret pahala percuma.. Terima kasih ye.. :') FawwazSecret hargai ia..

UNTUK PENGETAHUAN SEMUA.. Mummy aktif bertwitter.. Mummy selalu tweet apa saja yang dia rasakan betul.. Dan selagi apa yang dia tweet itu dapat dikongsi, Mummy takkan pernah rasa bersalah dan takkan pernah rasa dia mengutuk sesiapa di luar sana.. Kita semua kena INGAT.. Bukan Mummy seorang saja yang ada masalah.. Orang lain pun ada MASALAH.. Dan jangan ingat masalah yang Mummy TANGGUNG tuh cuma Mummy sorang yang alami.. Orang lain juga ALAMI.. Mummy bertweet sekadar melepaskan apa yang patut.. FawwazSecret mohon pada yang lain-lain.. Kalau rasa tweet tuh TAKDA KENA MENGENA dengan kehidupan ataupun tak bersangkut dengan masalah kamu-kamu semua.. Tak payah lah nak BASH MUMMY sesuka hati.. Kamu pun ada masalah kan.. Jadi selesaikan masalah kamu sebelum MASUK CAMPUR masalah Mummy.. Kamu pun ada PERASAAN macam Mummy kan.. Jadi peliharalah perasaan tuh.. Mummy sebenarnya dari sekolah sampai kan sekarang dia bersama Daddy, FawwazSecret berani sumpah.. Mummy tak banyak kawan.. Bagi Mummy dia tak pernah kisah walaupun takda KAWAN.. Paling penting bagi Mummy adalah TEMAN HIDUP.. Sebab satu-satunya manusia yang boleh terima buruk baik kita cuma teman hidup, bukan kawan-kawan.. Walaupun Mummy dapat kawan baru dan tetiba kawan menjauh dari Mummy.. Itu bukan masalah bagi Mummy.. Andai ada SALAH SILAP MUMMY bertanya.. Kalau kawan-kawan boleh cakap Mummy takda salah silap.. Its okey.. Mummy TERIMA dengan pintu hati terbuka bahawa ORANG TAK SUKA BERKAWAN dengan Mummy.. NOKTAH..!! Dan Mummy takkan pernah usik lagi kehidupan korang.. Itu Mummy.. FawwazSecret minta maaf bagi pihak Mummy andai Mummy terbuka aib sesiapa mahupun mengutuk sesiapa.. Niat Mummy hanya melepaskan sesuatu rasa yang tak dapat Mummy luahkan.. Jadi, izinkanlah Mummy terus bertweet apa saja.. Selagi tweet itu tak bersangkut dengan masalah kamu, Tak perlu kamu nak BASH MUMMY.. Belajarlah buat hal sendiri.. Dan FawwazSecret nak sampaikan pesanan Mummy buat mereka-mereka yang mengenali Mummy.. Kalau siapa yang kenal Mummy tak ingin nak berkawan dengan Mummy, takpa Mummy boleh terima.. Tapi mohon JANGAN GANGGU KEHIDUPAN MUMMY..!! Kamu teruskanlah dengan kehidupan sendiri.. Dan kalau boleh anggaplah kamu tak pernah berjumpa, tak pernah bercakap dan tak pernah kenal Mummy.. Kamu pasti kan BAHAGIA DENGAN KEHIDUPAN SENDIRI..

SOAL DADDY.. Daddy sedang-sedang je dengan twitter dan facebook.. Bagi Daddy UPDATE STATUS FACEBOOK bila rasa patut dan bila rasa perlu.. Masalah-masalah Daddy dikongsi sebab dia nak kawan sekeliling dia tahu apa yang dia tanggung.. Dan jangan pernah salahkan dia kalau dia update sesuatu yang orang sekeliling rasa tak perlu dan TAK SUKA.. Itu hal Daddy.. Apa yang Daddy buat, Daddy akui, tunjuk pada semua.. Bukannya SEMBUNYI-SEMBUNYI.. FawwazSecret yakin semua orang tak suka dengan HIPOKRIT kan.. Jadi bawalah diri untuk sentiasa JUJUR walaupun dalam jujur tuh ada salah kita.. Daddy lepaskan semua dengan update status facebook, tweet dengan MENTION orang bukan sebab nak malukan orang.. Tapi nak orang yang kenal dia tuh tahu selama ni orang nampak dia baik ja.. PIJAK SEMUT TAK MATI..!! Tapi di belakang siapa tahu.. Jantan keliling pinggang.. Malam-malam lelaki ramai-ramai singgah rumah.. Bergelak-gelak kat luar rumah.. Tak rasa malu ka..?? TAKDA MARUAH ka..?? Tambah pulak status TUNANG ORANG.. Tunang mana tak marah kena tipu.. Macam tuh nak buat bini.. Suka-suka boleh lah.. Daddy pun macam kamu semua jugak.. Ada MASALAH.. Daddy berkawan dengan sesiapa pun macam kamu jugak.. Kenali seseorang itu lebih dari kamu mengenali dia.. Jadi jangan pernah salahkan Daddy.. Daddy kenal sikap siapa yang menjadi kawan dia samada dia menipu atau sebaliknya.. Dan ALLAH MAHA MENGETAHUI dan Dia boleh buktikan kepada kita bila-bila masa yang Dia izinkan.. Dan kita harus terima.. FawwazSecret yakin, Daddy bukan sengaja nak jatuhkan maruah sesiapa.. Tapi biasalah kita MANUSIA kan.. IMAN TURUN NAIK.. Masa MARAH macam-macam keluar.. MAKI HAMUN bagi lelaki itu perkara biasa.. Tak jatuh sikit pon maruah lelaki.. Tapi kalau perempuan maki hamun.. Alamatnya dipandang buruk orang sekeliling.. FawwazSecret nak tinggalkan pesanan Daddy.. Kepada sesiapa yang kenali Daddy, tak perlulah nak SALAHKAN DADDY sepenuhnya atas apa yang jadi.. Apa yang dia buat ada sebab dia.. Kalau kita tak tahu masalah orang.. Jangan cuba-cuba nak MASUK CAMPUR.. Takut-takut nanti baru sampai depan pintu rumah dah kena halau dengan Daddy.. Jangan buat MUKA TAK MALU pulak.. Ingat sama yang kita tuh pun ada salah jugak.. Jangan asyik suka nampak salah orang ja.. DADDY TAK GANGGU HIDUP KORANG..!! Jadi FawwazSecret mohon  buatlah HAL SENDIRI..

FawwazSecret MOHON MAAF atas semua KESILAPAN MUMMY DADDY di facebook mahupun twitter.. FawwazSecret pun nak pesan.. Siapa yang TAK SUKA BERKAWAN dengan Mummy, tak payah lah berkawan.. Dan siapa yang TAK TAHU HAL SEBENAR berkait dengan Daddy, tak payah lah nak masuk campur.. Sekarang ny Mummy Daddy nak BUKA BUKU BARU.. Benda yang lepas, biarkan berlalu.. Jangan pernah mengungkit.. Dan Mummy Daddy berjanji lepas ny takkan pernah ada tweet atau status mengata orang, melainkan nasihat dan info yang boleh dikongsi bersama saja.. :')

Salam peringatan,
FawwazSecret

No comments: