بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Tuesday 3 December 2013

Fakta 26hb

Bismillah Hirrahman Nirrahim.. :-)
FawwazSecret ada suatu cerita yang wajib bagi kita semua renungkan bersama..


Satu fakta mengenai satu nombor yang menarik untuk sama-sama kita fikirkan..
Adakah kita sedari..??

  1. Tsunami di Acheh berlaku pada 26 Disember 2004..
  2. Gempa di Jogia berlaku pada 26 Mei 2006..
  3. Gempa di Tasik, Jawa Barat berlaku pada 26 Jun 2010..
  4. Gunung berapi meletus pada 26 Oktober 2010..
  5. Jambatan tenggarong di Samarinda, Indonesia runtuh pada 26 September 2013..
  6. Taufan Haiyyan diutus Allah swt pada 26 Oktober 2013 yang lalu.. Untuk menunjukkan kekuasaan-Nya kepada Rakyat Filipina yang telah merobohkan rumah-Nya di Manila untuk digantikan dengan shopping mall..
Tidakkah kita tertanya-tanya..?? Mengapa semua bencana yang Allah swt turunkan ini selalunya berlaku pada tanggal 26 haribulan..?? Adakah ianya satu kebetulan..?? Peringatan untuk semua yang membaca post FawwazSecret kali ny.. FawwazSecret mohon, bukak lah dan baca lah dalam Al-Quran, juzuk yang ke-26.. 

Dimana Allah swt telah berfirman yang mafhumnya,
"sedikit waktu lagi Aku akan menggoncang kan langit dan bumi, laut dan darat"

Permintaan FawwazSecret sekali ini, jangan lah sesama kita menghina seseorang yang sentiasa membaca dan mengerti tiap ayat suci Allah swt.. Kerana di situlah punca terdetiknya keikhlasan hati seseorang itu untuk mengubah kehidupannya serta mengubah dirinya, kerana seseorang itu sedar akan tiap yang berlaku pasti akan menimpa dirinya kelak..

Mohon kepada semua pembaca blog FawwazSecret, sesama kita baca dan renungi ayat suci Al-Quran, juzuk yang ke-26, supaya kita sedar dan tahu, sesungguhnya Mukjizat Allah swt itu ada..!! Dan jika pembaca sudi, sampaikanlah fakta bencana ini kepada hamba-hamba Allah swt yang lain.. Wallahu'alam..

No comments: