بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Sunday 27 October 2013

10 Dzulhijjah Daddy

Hai.. :') Selamat pagi AidilAdha..
AidilAdha Daddy tahun ny takda tema.. Daddy berbaju Melayu hijau iaitu baju raya AidilFitri Daddy yang lalu.. Dan sepertimana yang kita semua tahu Daddy sudah selamat sampai di Kelantan.. Daddy tahun ny beraya di Kelantan bersama keluarganya yang tersayang.. Raya Daddy kiranya alhamdulillah lah walaupun demam.. Daddy tetap dapat sempurnakan hari rayanya..

Di awal pagi AidilAdha, sebelum Daddy bersiap, Daddy tak lupa untuk menelefon Mummy yang sedang beraya di Perlis..
Daddy : Abh tengah siap ny,ma.. Abh nak pi sembahyang raya.. Ma kat mana..??
Mummy : Ma kat umah.. Baru sudah mandi..
Daddy : Eh ma tak pi sembahyang..??
Mummy : Allah sayang ma.. Ada excuse..
Daddy : Okey lah.. Abh siap dulu.. Nanti apa-apa abh call lain..
Mummy : Ya abh.. Sayang ma sikit..
Daddy : Mwahx!!
Mummy : Mwahx! Assalamualaikum..
Daddy : Waalaikumussalam..

Sesudah Daddy bagitahu pada Mummy, Daddy bersiap bersama keluarga untuk menunaikan solat hari raya di masjid.. Sebelum Daddy memulakan perjalanan, Daddy sempat snap satu gambar ketika sedang drive, sebagai kenang-kenangan..


Daddy sekeluarga sembahyang raya di Pulau Melaka iaitu Balai sof Tok Guru Nik Abdul Aziz.. Berduyun-duyun ramainya orang disana.. Penuh saf.. Selepas selesai sembahyang raya, menunggu lah Daddy di kawasan parking kereta.. Masa tuh nak keluar pon masih sesak.. Jadi Daddy bersnap dengan Abe terlebih dahulu.. Sayangnya gambar tuh terdelete.. Selepas beberapa minit, kawasan masjid hampir lengang.. Baru lah Daddy dan sekeluarga bergerak kelauar dari kawasan masjid.. Sesampai Daddy di rumah Mokteh.. Daddy berehat bersama keluarga yang lain..

Jam dinding menunjukkan hampir 12.30tengahari.. Daddy bersama saudara mara menikmati hidangan tengahari bersama.. Selepas selesai makan, Daddy bersama keluarga saling bantu mengemas rumah.. Sambil mengemas sambil bergurau senda, berceloteh dengan Uncle We.. Selepas selesai semua mengemas rumah, Daddy berehat untuk makan dan mandi.. Disebabkan terlalu letih, Daddy takda mood nak bersnap..

Bila tiba malamnya, seperti biasa Daddy dan Mummy tidur bersama melalui talian telefon.. Tapi tak lama Daddy bercakap dengan Mummy sebab Daddy terlalu letih dan memerlukan rehat yang cukup.. Sebabnya esok pagi Daddy perlu bangun awal.. Sempat Daddy mintak maaf dengan Mummy.. Risau kalau esok Daddy takda masa untuk Mummy.. Sebab esoknya, 11 Dzulhijjah, keluarga saudara mara Daddy lagi sibuk nak buat persiapan kenduri untuk 12 Dzulhijjah..

Cerita Daddy kita stop dulu.. Macam mana pulak dengan 10 Dzulhijjah Mummy..??

No comments: