بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Friday 29 November 2013

Adik Tecik Safiya II

Bismillah Hirrahman Nirrahim.. :-)
FawwazSecret mohon maaf sekiranya ada salah silap dalam menyampaikan cerita Mummy Daddy.. Sambungan cerita post yang lalu..

Ini sambungan cerita adik Safiya selepas Mummy Daddy pulang ke rumah.. Setibanya waktu malam, Mummy dan Daddy ada sedikit hal yang harus diselesaikan.. Tetapi ada sesuatu yang menghalang kerja-kerja Mummy Daddy.. Dirancangnya awal tapi tetap jadi lewat.. Sesuatu yang menghalang itu bukannya sesiapa, tetapi adik Safiya.. Bukan menghalang macam mana pun, Mama tetiba tinggalkan adik Safiya bersama Daddy sedangkan petang masa Mummy Daddy pulang ke rumah, adik Safiya takda di rumah.. Dengan tak semena Mama hantarkan adik Safiya selepas Isya'.. Mama mintak jagakan buat sementara waktu jea sebab Mama hantarkan Kakak untuk mengaji Quran..

Mummy pula mula merasa marah.. Macam mana Mummy tak marah.. Adik Safiya di rumahnya pon entah bagaimana cara penjagaannya.. Datang di rumah Mama pun sama jugak.. Pi mai pi mai adik Safiya.. Mummy terlalu marah.. Jadi Mummy paking semua pakaian adik Safiya untuk dihantar ke rumahnya.. Daddy risau kalau Mummy apa-apakan adik Safiya.. Tapi Daddy silap sebab Mummy boleh senyum dengan adik Safiya.. Mummy mandikan adik Safiya.. Daddy pulak asyik pesan, "kami  hantar adik kat umi nah".. Adik Safiya tak henti merenung Mummy.. Mummy hanya membalas dengan senyuman.. Selesai mandi, Mummy pakaikan bedak, sediakan baju untuk adik Safiya pakai.. Sebelum Mummy pakaikan baju adik Safiya, Mummy confuse macam mana cara nak pakaikan pampers.. Adik Safiya senyum melihat Mummy.. Akhirnya adik Safiya mintak Mummy letakkan pampers, untuk adik Safiya duduk di atasnya.. Mummy senyum melihat kerenah adik Safiya yang seumur setahun lebih itu pandai melakukan apapun dengan sendirinya.. Kesian pulak.. Selepas adik Safiya berbaring, adik Safiya menunjukkan pada Mummy bahagian mana yang harus dilekatkan.. Mummy memang tak pandai pakaikan pampers.. Jadi Mummy panggilkan Daddy.. Daddy hanya mampu tertawa dengan gelagat Mummy.. Adik Safiya pulak asyik merenung Mummy..

Setelah siap Mummy pakaikan baju untuk adik Safiya, tetiba terlintas dalam fikiran Daddy bahawa Mama berkemungkinan ada di rumah MakLang.. Jadi Daddy cuba untuk mencari Mama.. Yea, memang betul Mama ada di rumah MakLang.. Nasib adik Safiya baik sebab Mummy Daddy tak hantarkan dia pulang.. Tapi yang sedihnya adik Safiya nak ikut Mummy Daddy keluar.. Kesian sangat tengok adik Safiya berjalan menghampiri Mummy.. Mummy tak dapat nak bawak adik Safiya sebab Mummy ada hal yang tak sepatutnya adik Safiya ada bersama.. Kemudian Daddy bersuara, "adik masuk ikut Mama, esok kita pi berjalan na".. Adik Safiya perlahan-lahan berundur ke pintu rumah..



Mummy Daddy meneruskan perjalanan ke tempat kerja.. Sedikit saja kerja yang harus diselesaikan.. Kalau nak diikutkan Mummy Daddy boleh jea nak bawak adik Safiya.. Tapi dengan cuaca sejuk, risau balik lewat malam.. Jadi kita yang dewasa ny haruslah tahu lah bahawa keadaan luar rumah ketika malam memang tak sesuai untuk bayi sekecil adik Safiya.. Selesai segala kerja Mummy Daddy, mereka berangkat pulang.. Dan seperti biasa, tepat jam 12malam, Daddy menelefon Mummy untuk tidur bersama.. 

No comments: