بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ ...Ya Allah... Jika Kami Jatuh Cinta.. Labuhkanlah Cinta Kami Kepada Mu.. Agar Bertambah Kekuatan Kami Untuk Menyintai Mu.. Ya Muhaimin... Jika Kami Jatuh Hati.. Izinkanlah Kami Saling Menyentuh Hati Untuk Bertaut Pada Mu.. Agar Kami Tidak Jatuh Dalam Jurang Cinta Nafsu.. Ya Rabbana... Jika Kami Jatuh Hati.. Jagalah Hati Kami Agar Tidak Berpaling Daripada Hati Mu.. Ya Rabbul Izzati... Jika Kau Halalkan Kami Untuk Saling Merindui.. Jangan Biarkan Kami Melampaui Batas Sehingga Melupakan Kami Pada Cinta Hakiki dan Rindu Abadi Hanya Kepada Mu, Ya Allah.. Ya Rahman... Jika Kami Sememangnya Ditakdirkan Untuk Bersama.. Satukanlah Kami Ke Jalan Yang Diredhai Mu.. Dan Bimbinglah Kami Untuk Selalu Bersujud Kepada Mu, Ya Allah.. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...


Friday 1 November 2013

Berakhirnya Sambutan AidilAdha

Bismillah Hirrahman Nirrahim.. :')
Berakhir sudah AidilAdha Daddy di Kelantan.. Dan 14 Dzulhijjah adalah hari dimana Daddy sekeluarga akan bergerak pulang ke Perlis.. Pada hari tuh Daddy sekeluarga bangun seawal pagi untuk bertolak pulang ke Perlis.. Semua ahli keluarga Daddy berjemaah Subuh.. Daddy yang imamkan.. Alhamdulillah.. Semuanya berjalan lancar.. Selepas selesai solat Subuh, Daddy mengemas segala pakaian dan barangannya.. Siap semua Daddy checking kereta sekali lagi.. Takut kalau ada yang tak complete, sebabnya jauh perjalanan Daddy sekeluarga nanti..

Sebelum bergerak pulang, Mama hampir terlupa akan tempoyak yang dibungkusnya semalam.. Bergegas Mama ke dapur.. Sebelum Daddy sekeluarga bergerak pulang, sempat Daddy snapkan satu gambar..


Selepas beberapa minit, Daddy sekeluarga memulakan perjalanan.. Dalam perjalanan pulang Daddy sekeluarga, banyak kali Daddy berhenti sebab Mama nak membeli macam-macam.. Seawal mana sekalipun Daddy sekeluarga keluar, tetap jadi lewat..  Bila tibanya malam, dengan tak semena kereta yang Daddy pandu tak dapat nak meneruskan perjalanan.. Masa tuh Daddy sekeluarga dah sampai di Sik, Kedah..
Terus Daddy ambil telefon dan sms pada Mummy..
Daddy : Enjin kereta bocor ma..
Mummy call Daddy dengan rasa marah.. Terus Mummy cakap..
Mummy : Tuh lah balasan buat apa tamo gtaw ma..
Daddy : Janganlah marah, ma.. Abh nak surprisekan ma..
Reda sikit marah Mummy..
Mummy : Tak payah surprise lah.. Tuh nak buat camna..?
Daddy : Takpa, nak pi kedai dekat ny sat.. Apa-apa nanti abh call ma..
Mummy : Okey..

Selepas beberapa minit, Daddy terima satu nombor fon dari sorang pakcik ny.. Dia minta Daddy call.. Bawak balik kereta dengan lori loader tuh.. Sesampai lori loader tuh, Daddy sekeluarga pon gerak pulang dengan lori.. Hurm, dikenakan bayaran RM600 pulak.. Daddy sekeluarga bergerak pulang dengan lori tersebut manakala kereta ditinggalkan di Ayer Hitam Kedah..

Sesampai Daddy sekeluarga di rumah.. Hampir lewat malam, Daddy call Mummy..
Mummy : Hello..
Daddy : Hello... Maa... Rindu...
Mummy : Yea, abh..
Daddy : Yea jea..?? Abh sampai umah dah ny.. Ma tak rindu abh..??
Mummy : Rindu jugak..
Daddy : Awak jugak..?? Ma tak rindu abh ka..??
Mummy : Rindu..
Mummy kononnya merajuk..
Daddy : Ma tamo jumpa abh..??
Mummy : Lewat dah abh.. Nak tidoq..
Daddy : Maa, tamo lah cam ny..
Mummy : Awat abh..??
Daddy : Ma tidoq atas katil abh berapa kali..??
Mummy : Tak tidoq pon..
Daddy : Ma tipu.. Abh tau lah ada bau ma.. Sebab tuh abh rindu ma..
Mummy : Hurm, jom lah tidoq..
Daddy : Ma, esok meh jumpa Mama nah..
Mummy : InsyaAllah..
Sebelum lelapnya Mummy Daddy, Daddy bacakan doa tidur bersama Mummy.. "Bismikallah humma ahya waamut, 3x" Kemudian tidurlah Mummy Daddy bersama..

Haa.. Kisah AidilAdha Mummy Daddy tak sempat FawwazSecret habiskan dalam bulan Oktober.. Harap maaf lah yea.. Tapi AidilAdha Mummy Daddy tetap ada cerita menariknya..Jumpa lagi di lain masa, di lain post.. Bye..

No comments: